صفحه 383
ارضاى غريزۀ جنسى از طريق غيرشرعى
مسئله 47- يكى از گناهان در اسلام ارضاى غريزۀ جنسى مرد از غير زن خود، يا زن
از غير شوهر خود مىباشد و قرآن شريف چنين شخصى را متجاوز و ظالم مىداند:
«فَمَنِ ابْتَغى وَراءَ ذلِكَ فَاولئِكَ هُمُ الْعادُون»
«پس هر كه به دنبال فراتر از اين (راههاى حلال) رود، او از ظالمان است.»
و آن اقسامى دارد:
الف) زنا دادن يا زنا كردن كه عقوبت و كيفر آن بسيار بزرگ است.
ب) لواط كه در روايات آمده است عرش خداى متعال از آن به لرزه درمىآيد.
ج) خود ارضايى (استمناء) كه علاوه بر اينكه حرام است، مفسدۀ روحى و جسمى
بسيارى دارد.
د) نگاه شهوتانگيز يا ديدن عكسها و فيلمهاى شهوتانگيز و نوشتن يا خواندن
داستانهاى شهوتانگيز، و گفتن و يا شنيدن و يا خواندن آهنگها و يا اشعار شهوتانگيز
به طور غنا و يا به طور عادى و هر چيزى كه موجب تحريك او شود، حتّى خيالهاى شهوتانگيز.
مسئله 48- اگر اینگونه چيزها تحريك آميز نباشد، ولى مفسدهزا باشد، حرام است، بلكه اگر احتمال
مفسده باشد نيز حرام است، بلكه مسلمان واقعى از تمام لهويّات اعراض مىكند و اهل
اینگونه چيزها نيست.
مسئله 49- استفادۀ جنسى زن از شوهرش و شوهر از زنش به هر نحوى كه باشد جايز
است، ولى استفادههاى غير متعارف بايد با اجازه و رضايت يكديگر باشد، بلكه سزاوار
است كه اگر ضرورتى نباشد، از استفادههاى غير متعارف پرهيز كنند.
مسئله 50- حرف زدن مرد نامحرم با زن نامحرم اگر جالب و محرّك نباشد و ترس
مفسدهاى هم نباشد، جايز است، ولى سزاوار نيست كه بيشتر از ضرورت با يكديگر حرف
بزنند.
مسئله 51- نگاه كردن مرد نامحرم به صورت و يا دستهاى زن نامحرم از انگشتها و
كف دست و روى دست اگر جالب و محرّك نباشد و مفسده، بلكه ترس مفسدهاى هم نباشد، جايز
است، ولى بايد دانست كه نگاه نامحرم به يكديگر، تيرى از تيرهاىشيطان است و همچنين
نگاه زن به سر و گردن و دستها تا مچ مرد.
صفحه 384
مسئله 52- بودن مرد و زن نامحرم در جاى خلوت حرام است، بلكه اگر احتمال
مفسده باشد، در جاى غير خلوت نيز حرام است.
مسئله 53- دوست شدن مرد و زن نامحرم، از گناهان بزرگ است كه قرآن شريف آن را
در كنار زنا نهاده و از آن نهى نموده است.
مسئله 54- اختلاط مردان و زنان نامحرم اگر موجب گناه و تحريك باشد حرام است، بلكه اگر ترس مفسده
باشد نيز حرام است.
مسئله 55- هرچه كه زن را در مقابل نامحرم جالب و محرّك كند، حرام است و فرقى نيست كه زينت
باشد يا لباس، گفتن باشد يا عمل، حتّى راه رفتن و نشستن اگر جالب و محرّك باشد
حرام است و همچنين است تلفنها و نامهها و سخنرانيها و امثال اينها كه اگر جالب
و محرّك باشد، حرام است.